Er zijn tot nu toe 6 boekjes verschenen:

• “Oscar!” voor kinderen van 2 tot 3 jaar;
  • “Pico’s droom” voor kinderen van 3 tot 4 jaar;
  • “Oela en de draken” voor kinderen van 4 tot 5 jaar;
  • “Arthur en Liza” voor kinderen van 5 tot 6 jaar;
  • “De kleuren van Octavia!” voor kinderen van 6 tot 7 jaar.
  • “Bekkie en Kiwi en de geheime tekens” een interactief verhaal voor kinderen in de leeftijd van 4 tot 7 jaar. Het verhaal gaat over tekens, geluiden en muziek. Samen met je kind kun je allerlei geluiden maken, liedjes zingen, dansen en bewegen. Bij het prentenboek hoort ook een stippen-kleurboek. Het verhaal heeft een Australisch karakter. Het gaat over Bekkie, het vogelbekdier en Kiwi, de kiwi vogel. Liedjes kunnen via een QR code gedownload worden.

In de boekjes zijn de tekst (het verhaal), de illustraties en muziek nauw met elkaar verweven. Met name de muziek, bestaande uit liedjes en andere muzikale activiteiten, dient ervoor om het verhaal nog beter te beleven. Zo worden de kinderen uitgenodigd om de liedjes mee te zingen, te klappen, te stampen, te dansen en soms met eenvoudige muziekinstrumenten mee te spelen. Op de CD, die achterin het boekje zit, wordt het verhaal voorgelezen en worden de liedjes gezongen. Ook wordt verteld welke bewegingen, dansjes of andere activiteiten erbij uitgevoerd kunnen worden. OVERIGENS ZIJN VERHAAL EN LIEDJES OOK GRATIS TE DOWNLOADEN VIA LINK: https://www.stichting-oscar.nl/muziek

Klik op de titel van de boekjes voor meer informatie en om de boekjes te bekijken.